Spółdzielnia uczniowska „Słoneczko”

W Izbie Pamięci Spółdzielni „Społem”

Dnia 27 marca br., w ramach realizacji zadań konkursowych, grupa uczniów skupiona wokół Spółdzielni Uczniowskiej „Słoneczko” odwiedziła Izbę Pamięci patronackiej spółdzielni PSS „Społem” oraz jeden ze sklepów tej sieci. Wizyta w Izbie Pamięci okazała się nadzwyczaj interesująca. Pani Asia, opiekunka Izby, opowiedziała nam o zgromadzonych pamiątkach, które mogliśmy obejrzeć. Duże zainteresowanie wzbudziły w nas stare historyczne kasy i wagi. Z przyjemnością oglądaliśmy też kroniki, w których znajdowały się stare zdjęcia i informacje dotyczące naszej szkoły i spółdzielni uczniowskiej. Później odwiedziliśmy jeden ze sklepów „Społem” PSS – „Newę” na osiedlu Wichrowe Wzgórze 121. Mieliśmy okazję poznać zasady funkcjonowania dużego sklepu, sposób ekspozycji towarów, różnorodność asortymentu, a także poćwiczyć na stanowisku samoobsługowym kasy. Bardzo dziękujemy pani kierownik sklepu oraz pani kustosz Izby Pamięci za miłe przyjęcie.

[tekst: Katarzyna Bórkowska]

Wycieczka do Warszawy i Ołtarzewa

W sobotę 16 marca 2019 roku, byliśmy na wspaniałej wycieczce w Warszawie i w Ołtarzewie. W stolicy odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Niezwykła sceneria, zachowane pamiątki oraz barwne opowieści pana przewodnika wprowadziły nas w klimat tamtych 63 dni 1944 roku. Mogliśmy też posłuchać bijącego serca Warszawy, przejść kawałek drogi kanałami oraz obejrzeć film 3D pt. „Miasto Ruin”. Kolejnym punktem wyjazdu był Ołtarzew. Po pysznym obiedzie mieliśmy okazję uczestniczyć w cudownym wydarzeniu – Misterium Męki Pańskiej  „Nie z Tego Świata!”. Podniosły nastrój, zaduma, skupienie, wzruszenie towarzyszyły nam podczas oglądania tego pięknego przedstawienia, przygotowanego przez alumnów seminarium duchownego. Po spektaklu spotkaliśmy się z aktorami amatorami-przyszłymi księżmi. Wyjazd był niezwykły, pozostawił dużo wrażeń.

[tekst. Katarzyna Bórkowska]

W dniach 14-15 września, 11-osobowa grupa uczniów, członków sekcji turystycznej Spółdzielni Uczniowskiej „Słoneczko” z opiekunami p. Kasią Bórkowska i p. Żelisławem Cieślewiczem, wyjechała do Nysy, by uczestniczyć w XIV Zjeździe Misyjnym Dzieci. Dowiedzieliśmy się na czym polega praca misjonarzy, zarówno księży, jak i osób świeckich, poznaliśmy życie Ojca Mariana Żelazka. Wspólnie z dziećmi i młodzieżą z różnych stron Polski śpiewaliśmy, bawiliśmy się, oglądaliśmy przedstawienie „Przypowieści o dobroci” w wykonaniu Teatru Franciszka z Krakowa. W drodze powrotnej dodatkowo zatrzymaliśmy się we Wrocławiu, gdzie zwiedziliśmy Hydropolis-Centrum nauki i wiedzy o wodzie, skąd wyszliśmy pełni wrażeń, ale i nowych wiadomości. Nie sposób opisać cudownej, pełnej radości atmosfery panującej podczas całego wyjazdu.

Serdecznie dziękujemy Pani prezes Stowarzyszenia ZPiT „Chludowianie”, dzięki której mogliśmy wziąć udział w tym pięknym wydarzeniu.

[tekst: K. Bórkowska]

Podsumowanie konkursu dla Spółdzielni uczniowskich miasta Poznania – 19 czerwca 2018 roku – JESTEŚMY NA PODIUM

W czwartek 7 czerwca, członkowie Spółdzielni Uczniowskiej „Słoneczko” wraz z opiekunem – panią Kasią Bórkowską, wzięli udział w XIX Rajdzie Spółdzielni Uczniowskich do Mosiny i Osowej Góry, zorganizowanym tradycyjnie przez „Społem” Poznańską Spółdzielnię Spożywców w Poznaniu.

Po dotarciu na miejsce (do Mosiny), mieliśmy wspaniałą przygodę uczestnicząc w przejeździe drezynami. Pojazdy szynowe napędzane przez nas samych – dwie osoby pedałujące, jak na rowerze (spróbowali wszyscy!), przewoziły nas w różne strony, by w końcu dotrzeć do stacji Osowa Góra. Tutaj wspięliśmy się na górę pięknym szlakiem Wielkopolskiego Parku Narodowego, podziwiając widoki i mijając m.in. Studnie Napoleona. Na miejscu, po krótkim odpoczynku, odbyły się różne konkurencje drużynowe (wyścigi rzędów), parowe (karmienie jogurtem, plecenie warkocza) i indywidualne (skakanie na skakance, „pączek bez rączek”). Potem piekliśmy kiełbaski w ognisku, jedliśmy słodkości. Na podsumowaniu rajdu rozstrzygnięte zostały konkursy i rozdane nagrody. Po zejściu do stacji, drezynami wróciliśmy do Mosiny, a potem pociągiem do Poznania.

Jak zawsze było SUPER, jak zawsze pogoda dopisała i humory również. Już nie możemy się doczekać jubileuszowego – XX Rajdu, mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym. „Społem” PSS, a szczególnie pani Asi Krisch – Zandeckiej i pani Kasi Olszak, które wspaniale zorganizowały wszystko z ramienia spółdzielni patronackiej, SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!!!

Tekst: opiekun SU (K. Bórkowska), K. Elgaziry, M. Skorlińska

Poniżej prezentujemy galerię dyplomów i wyróżnień zdobytych przez naszą Spółdzielnię uczniowską „Słoneczko”.